카테고리 없음

협상의 기초 (1)

FRNK_KIM 2018. 11. 16. 00:42


수량, 시간, 조건을 명확히 인지해라

Always be aware of exact amount, due date, and terms of conditions.


협상에서 항상 유리한 카드를 많이 쥐고 있어야 한다.

You should be strong-handed all time.


고객에게 아무 것도 약속하지 마라.

Do not promise anything to the customers


고객은 순진해보이지만 언제든 날 이용해먹을 생각을 품고 있다.

The customers will always try to get advantage of me.


고객의 감정에 대한 공감을 충분히 표하라.

Do express that you understand customers' feelings.


내가 고객에게 희망을 주면, 고객은 바로 계획을 세운다.

If I give customers a hope, they'll start to make future plans based on it.


항상 고객과의 장기적 관계를 염두에 둬라.

Always think about a long relationship.


나는 고객이 아니라 '내 회사'를 위해 일한다.

I work for the COMPANY, not for the customers.


규정에 위배되는 사항에 대해 고객에게 두 번째 기회를 주지 말고 사건을 종결하라.

Do not give a second chance and just close the case.


중간관리자와 협의 없이는 한 발짝도 떼지 마라.

Do not take further steps without communicating with your manager.


항상 짧게 끊어 말하라.

Speak in short sentences.


거절시엔 격의 없는 어조로 개인적인 관계는 끝나지 않았음을 강조하라.

If you have to turn down certain offer, use more 'personal' words to emphasize that the relationship is still not destroyed.


협상시 상관을 언급하지 마라. 그럼 고객이 널 제끼고 직접 상사에게 가고 싶어한다.

Do not mention your boss during the negotiation. Your clients will try to skip you to reach your supervisors directly.